Diverse soorten competitie

Wil je competitie spelen tegen teams van andere verenigingen, dan heb je de keuze uit:

Regiocompetitie

(5e t/m 9e divisie of herenklasse). 14-16 wedstrijden, september t/m februari.
1 wedstrijd bestaat uit: 2 herenenkels, 2 damesenkels, 1 herendubbel, 1 damesdubbel, 2 gemengd dubbels

Recreantencompetitie

ca. 10 wedstrijden, september t/m februari.

Lentecompetitie

ca. 8 wedstrijden, maart t/m juni. 1 wedstrijd bestaat uit: 1 herendubbel, 1 damesdubbel, 4 gemengd dubbels.

Algemeen

De thuiswedstrijden zijn op woensdagavond (senioren) of zondagochtend (senioren en jeugd), uitwedstrijden zijn meestal op andere avonden.

Een team bestaat uit tenminste 2 dames en 2 heren (of in de herenklasse uit tenminste 4 heren en geen dames). Je speelt per persoon meestal 2 of 3 partijen per wedstrijd.

Voor de regiocompetitie en recreantencompetitie kan je je in april/mei opgeven. Alle leden ontvangen per e-mail het inschrijfformulier.
Voor lentecompetitie kan je je in februari/maart opgeven. Alle leden ontvangen per e-mail het inschrijfformulier.

Opgave voor de competitie gaat als volgt:

• de competitieleider verstuurt ieder Orion-lid een inschrijfformulier
  • leden kunnen zich alleen d.m.v. dit inschrijfformulier bij de competitieleider opgeven
  • de competitieleider maakt samen met trainers en eventueel een aantal Orionleden (commissie indeling Competitieteams) een concept voor de indeling voor de competitieteams
  • leden uit deze commissie kunnen eventueel leden vragen alsnog een inschrijfformulier in te vullen
  • de competitieleider stelt iedereen op de hoogte van een concept teamsamenstelling
  • vragen over de indeling zullen door de competitieleider behandeld worden, al dan niet in samenspraak met de commissie
  • de competitieleider stelt iedereen op de hoogte van de definitieve indeling.

ls de competitie al is begonnen, en je wilt je nog opgeven, dan zal je meestal op de invallerslijst worden geplaatst. De zaalwacht kan je hierover meer informatie geven, of je kan contact opnemen met de competitiecontactpersoon.

Voor de competitiespelers is clubkleding verplicht (zie spel/materialen)

Het is gewenst dat competitiespelers regelmatig meedoen aan de trainingen, om het niveau van de competitie van BC Orion te handhaven (en liefst te verbeteren). Dit geldt in het bijzonder voor de leden van regiocompetitieteam 1 t/m 3.